2019. szeptember 21. szombatMáté, Mirella
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Rizikós kombináció: fájdalomcsillapító kávéval

2007. szeptember 26. 18:38, utolsó frissítés: 18:38

A paracetamol alapú fájdalomcsillapítók koffeinnel párosítva növelhetik a májkárosodás kockázatát - olvasható a BBC News honlapján.

Egy friss amerikai kutatás eredménye szerint ugyan nincs ok riadalomra, de a szakemberek kimutatták, hogy a paracetamol és a koffein kombinációja - nagy mennyiségben - káros a májra.

Bár bizonyos esetekben a paracetamol önmagában is májkárosodást okozhat, ezért a brit kormány korlátozta a boltokban vásárolható paracetamol tartalmú tabletták számát.

Nagy-Britanniában a paracetamol túladagolása komoly egészségügyi probléma, a drogtúladagolások mintegy 40 százalékát teszi ki, évente 100 haláleset vagy májátültetés történik miatta. Nemcsak arról van szó, hogy sokan a fájdalomcsillapítót kávéval veszik be, hogy jobban hasson, hanem arról is, hogy több készítményben a paracetamolt koffeinnel kombinálják szintén a nagyobb hatékonyság végett.

A szakemberek túl korainak tartják az egészségügyi riadót, de óvatosságra intenek, és további kutatásokat tartanak szükségesnek.(mti-panoráma)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ÉletmódRSS