2019. október 22. keddElőd
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Én a Bükkbe mennék (Vajka szövege)

2007. június 01. 10:31, utolsó frissítés: 2007. május 31. 16:48

vennénk többen is egy ládával, de ha nagyon többen vagyunk, akkor akár kettő ládával is, mert ha többen vagyunk, akkor két sört fejenként olcsóbb meginni, mint egyet. #b#[nyereményjáték, 2. helyezett]#/b#

Én gyalog járnék kirándulni, mert úgy olcsóbb. Ha kölcsön tudnám kérni Attila autóját, akkor inkább azzal, mert jól húz, amióta beszerelte a kompresszort. Bár már fehér Daciában is egyre ritkább, hogy csak oda lehet nyúlni, mint a régiekben. Attila a fűtést is saját kezűleg szerelte be és egy kartonnal lezárta a hűtőrácsnál, de azt mondjuk nem használnám, mert inkább nyáron kérném tőle kölcsön az autót, hogy ne gyalog kiránduljak, hanem olcsón.

>> Féljárat: Beregfalvi nyertes írása görögországi utazás pályázatunkon >>

Ha kolozsváriak vagytok, akkor ismeritek a bükköt, hát én oda mennék utazni május elsején is és oda mennék hetente is. Van egy hely, nem olyan messze a monostori trolivégmegállótól, ahol nagyon jól le lehet húzni a kocsival a kirándulóba. Be lehet menni egészen addig a patakmederig, ami azért is jó, mert le lehet mosni az autót, de persze nem kell bemenni a gödörbe, csak közel. Odáig, ahol már fű van és ahol még fű van.

Attila valószínűleg akkor adná nekem olcsóra ide az autót, ha megígérném, hogy lemosom. Állítólag ha sörrel mosod a szélvédőt, akkor sokkal szebben fog csillogni, de ez nem mindig igaz, pedig állítólag fikuszoknál ez így van. Na igen, sörből elég sokat vinnék magammal, vennénk többen is egy ládával, de ha nagyon többen vagyunk, akkor akár kettő ládával is, mert ha többen vagyunk, akkor két sört fejenként olcsóbb meginni, mint egyet.

Ezt persze most össze lehet majd adni, hogy mennyiből jönne ki a kirándulásom a bükkbe. A patakmeder mellett sok autó szokott megállni, de mind oldalt, hogy könnyen lemoshassák az autót olcsón, szerintem sokkal inkább szemből kéne állni, mert akkor több autó férne oda, igaz, akkor nehezebb lemosni az oldalát, de legalább a lámpáit.

Persze hogy vennék ott miccset, ha van, de olcsóbb, ha otthonról vinnék tüzet meg miccset sütni. Attila autójában volna plusz benzin egy tankban, pedig nem szabadna, de a shellnél venné hátul egy tízliteres műanyag tartályban. (Ami illegális, de megéri.) A bükk mindig tele van fákkal, hiszen van ott egy erdő, és ágak vannak összeszedni, szóval az egész adva van. A benzinnel nagyon hamar menne a leöntés meg a tűz, csak a tűzzel el kell menni az autó mellől, tehát a fákat elvinném, mielőtt meggyújtom őket.

Amikor ilyen nagyon olcsón mennék, mint például most, akkor nem vennék miccset, hanem otthon beteszem a paszulykonzervet a motorházba, és mire kiérek, már felmelegedett és lehet enni. Azt tudni kell, hogy így nem mindig melegedik fel teljesen a paszulykonzerv, ilyenkor még túráztatnám a motort egy ideig, ami nem árt, mert egyben az olajnyomást is ellenőrzöm ilyenkor. Azok a legjobb szerelések az erdő friss levegőjén! Persze sokakat zavarna az erdőnek a csendje, de az akuról lehet hallgatni a zenét.

Gyári Dacia 1310-es az 1985-ös Akropolisz rallinGyári Dacia 1310-es az 1985-ös Akropolisz rallin

Attilának nem volt hangszórója a kocsiban, ő szerelte be házilag hátulra, de hosszú drótot hagyott neki, amit könnyen ki lehet húzni az autó mellé a difuval együtt rá a kempingszékre. Biztos nem mindenki szereti a jó zenét, de én például szeretném hallgatni. És nem kerül semmibe, mert nem egy koncert!

Hogy ez miért sok eurómba kerülne, mert ez így nagyon kevésbe volna, ha ilyen nagyon olcsó minden, sőt minél olcsóbb, annál kevesebbe, főleg ha Attila ideadná az kompreszoros autóját? Én ebbe az összegbe beszámítom még azt a régi tévét is.

Apámmal még nagyon régen ezelőtt voltunk a bükkben. A törökvágásba akartunk menni, de ott nem lehetett lemosni az autót, ezért inkább a bükkbe mentünk a patakmeder mellé. A mosás mellett még állítólag volt egy drót a bükkben, amin áram volt, és apámék egyszer azon nézték a sporttévét, sokkal jobban bejött a magyar még akkor, amikor nézték az emberek. A drótot valaki a monostor végéből húzta ki a lakásból, húzta a fák között, a dombon át, elég hosszasan, de ahol nagyon látszott, ott beásta a föld alá. De a lényeg nem ez, hanem az, hogy apámmal voltunk a bükkben, és amikor elmentünk sétálni a forráshoz, nem volt hová tegyük a sporttévét.

Egy új sporttévé volt az, és nehéz volt csak úgy bárhová tenni.

Akkor apámmal az autóval a patakmeder mellett parkoltunk, hogy le tudjuk mosni az autót, miközben a tévét nézzük, meg ha poros a tévé, akkor azt is esetleg. Akkoriban apámnak is olyan fehér Daciája volt, mint most Attilának, de abból könnyen ki lehetett lopni a tévét, még a drótot se kellett ahhoz elvágni. Apám kitalálta, hogy az autót rükvercben kihozzuk a patak mellől, ásunk egy gödröt, abba beletesszük a tévét, letakarjuk, aztán visszahajt az autóval, rá a gödörre, és akkor elmehetünk a forráshoz úgy, hogy senki nem viszi el.

Attila egyszer csinált teát a felfőtt motorvízből, mert azt kívánta. Én ezt határozottan nem csinálnám az álmaim kirándulásán. A bükki kabannában megkeresném a vattacukrost is, mert nagyon szeretem, találkoznék kollégákkal is, olyanokkal is, akik nem nagyon szeretik a vattacukrost. Arra jól lehet inni a bükki forrásvizet.

Amikor visszatértünk a forrástól, addigra a drótot valaki ellopta a benne levő árammal együtt. Ez tizenkilenc éve történt, azóta biztos elfogyott az áram a drótból, de akkor az nagyon rosszul esett nekünk meg apámnak. Kirükverceltünk a fehér Daciával, de nem volt alatta a sporttévé sem. Azt is elvitték!

Azt nem is kell elmondjam, hogy mennyire kerül a paszulykonzerv, amit a motorházban fogok majd melegíteni. Mert nagyon olcsó. Rengeteg paszulykonzervet lehet venni annyi pénzből, amennyibe a sporttévé került, és ellopták tőlünk. Ezért elég szomorúan hajtottunk haza az autóval, és biztos a szomorúság miatt volt, hogy nem a mi fehér Daciánkkal mentünk haza. Ezt csak anyám vette észre, de ő se tudta elmondani, hogy mitől tűnt fel neki, hogy a fehér Dacia nem a mi fehér Daciánk.

Hát tehet róla fene, hogy annyi embernek volt fehér Daciája a patakmeder mellett. A szomszédunknak is fehér Dacsiája volt, a másik szomszédunknak még most is az van, illetve nem pont ugyanaz a fehér Dacia, ami akkor, csak egy hasonló fehér Dacia. Ezek a fehér Daciák nagyon hamar porosodnak, a bükkben a patakmederben nagyon jól lehetett mosni őket. És valakinek a fehér Daciája alatt ott volt a tévénk, mi meg hazamentünk egy másik fehér Daciával.

Ez történik, ha nincs drót, ami mutassa, hogy hol a tévé.

Amikor ilyen nagyon olcsón mennék, mint például most, akkor nem vennék miccset, hanem otthon beteszem a paszulykonzervet a motorházba, és mire kiérek, már felmelegedett és lehet enni. Ezt már meséltem, de fontos, mert egyrészt olcsó, másrészt mindig nagyon megéhezem, mire kiásom a tévét minden egyes alkalommal. Ilyenkor beállok az Attila fehér Daciájával a patakmeder mellé a többi fehér Dacia közé, és amikor nem látja senki, mert mindenki a forrásnál van és eszi a miccset a kabanában, kiválasztom a másik Daciát, kirükvercbe teszem, farolok vele a meder mellől és megnézem, van alatta sporttévé vagy nincs alatta. Eddig még soha nem volt.

Dacia 1410 raliautó felszállás közbenDacia 1410 raliautó felszállás közben

Kijárni olcsó, és jó kirándulás is, mert a levegő friss, és mindig xmeg tudom nézni az olajnyomást is abban a fehér Daciában, amit visszaviszek Attilának. Az nem mindig az Attila Daciája, de ő se veszi észre, hogy minden héten már fehér Daciája van, mert annyira egyformák. Az ő Daciáját pedig mindig otthagyom, mert azalatt biztos nincs sporttévé. Bárha most jó lesz figyelni, mert kompresszor van benne. Ez az én én álmaim kirándulása.

Ezt egy barátom kijavította, ha megnyerjük a díjat, akkor az az Övé is lesz? Előre is köszönöm.

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!